"Göteborgsgruppen Surge använder elektroniken på ett ovanligt kreativt sätt. Därför bör Bo Wiklund ha en särskild eloge för sitt intelligenta spel."
Lennart Blomberg Göteborgsposten
|
"Jag hör tre svenskar spela en ljudfilm om hur det knakar i en exotisk växtlighet. Även om musiken är avspänd har den en stark kompression. Stycket ”Jungle feet” växer långsamt till ett hot eller lycksalighet, tills det rinner ut över horisonten. Sånt är vackert om natten."
Ingmar Glanzelius Dagens Nyheter
|
"Surge´s nymodernistiska spel fängslade intresset. Helheten, var i ordets djupaste bemärkelse, full av ny musik……tre våningar ljudande tibetanskt oväsen. Vanligtvis går man på konsert för att lyssna på musik och då hör man vanligtvis på musiken. Ibland, om så mycket sällan, går man på konsert för att lyssna på musiken och får i gengäld helt överraskande upplevelse."
Jukka Hauru Ilkka Toimitus (Finland)
|
"Än låter det som en stråkkvartett utan vare sig strängar eller stråkar, än som ett punkband som lirar jazz eller tvärtom. Genre? En ny klisterlapp där jag skriver: psychedelic classical free form chamber pop music with a rockbeat. Eller musik för fassettöron!"
Bengt Eriksson Göteborgs Posten
|
"Musiken är frisk och klar. Det är rent vatten som skall komma med floden…Oracular Influx – ett majestätiskt stycke med ett klaviatursolo i mitten, som en klumpfotad men alls inte klumpig dans."
Leif Carlsson Gränslöst
|
"Musik som engagerar. Musik som både ger och väcker känslor."
Anders Ängebrink Sundsvalls tidningen
|